Klein oranje visje in de Grote Oceaan

Een paar dagen ‘student zijn’ zijn voorbij. Gisteren en vandaag heb ik de rol van PhD student aangenomen, een rol die ik vanaf nu 3.5 jaar zal vervullen. Nu – dinsdagmiddag, vijf uur – zit ik weer thuis en al reflecterend kom ik erachter dat ik me net een klein oranje visje voel die verdwaald is in de Grote Oceaan, en die na elke golf de weg moet vragen aan af en toe lastig verstaanbare, erg relaxte Oceaanbewoners die wél begrijpen hoe alles in elkaar zit.

Tja, het is niet voor niets dat Finding Nemo in Sydney is ‘opgenomen’…

Wil je dit verhaal graag lezen? Ga dan naar: http://mwestendorp.blogspot.hk/2012/03/klein-oranje-visje-in-de-grote-oceaan.html#more

3 thoughts on “Klein oranje visje in de Grote Oceaan

  1. Whaah Maris! Allereerst, je hebt weer een prachtig en grappig verhaal geschreven! Zo kan iedereen op de wereld zich goed inleven! En over een half jaar al naar China, doe eens gek ja! Alsof het allemaal nog niet gek genoeg was…. Nou, ik weet zeker dat je daar ook weer je oplossingen en strategieen voor hebt om er een succes van te maken… vervelen zal je je in ieder geval niet! Ik denk aan je en blijf je volgen! Heel veel succes en geniet ook van de wondere oceaan om je heen. Knuffels, Fem

  2. Tsjonge Maris, dat heb je weer beeldend beschreven! En kun je je ineens heel goed inbeelden in hoe jij je moet voelen:). Maar gezien de verschillen in korte tijd zul je ook vast binnen no time een plan bedacht hebben om dit op een goede manier op te pakken. En net op het moment dat je denkt: ach arme Maris, ik hoop dat ze een beetje trekt komt die boottocht om de hoek en heb ik totaal geen medelijden meer!!
    Heel veel succes Maris, en veel plezier natuurlijk;-). Liefs, Chris

Leave a Reply

