En zo niet, DAN TOCH!

Maandagmiddag, half zes. Mijn tassen zijn gepakt: 1 stuk handbagage en 2 stuks grote bagage. In totaal ruim 30 kilo. Hopelijk mag morgen alles mee in het vliegtuig.

Straks komen mijn broer en zus met alle aanhang en kinderen. Nog één keertje samen eten. Gelukkig is er nog meer dan genoeg over van de barbecue van afgelopen zaterdag, dus nieuw voedsel hoeft niet in huis gehaald te worden.

Het waren een drukke paar weken, maar nu ben ik dan eindelijk bijna klaar voor de reis. Afgelopen zaterdag een heerlijk feest met (bijna…) al mijn lieve vrienden. Gisteren afscheid genomen van mijn familie. En straks dus nog een ‘laatste avondmaal’.

Morgenvroeg vlieg ik om half 11 richting down under. Een lange reis: ik zal ruim 21,5 uur stil moeten zitten. Ik land op 29 februari in Australië – gewoon omdat het kan ;). Dan zal ik naar mijn kamertje op de campus worden gebracht en zal mijn volgende studententijd beginnen.

Hoe ik het zal gaan hebben, weet ik nog niet. Of het zal gaan bevallen, weet ik ook nog niet. Of ik Nederland erg ga missen en heimwee ga krijgen, kan ik ook niet voorspellen. En op de vraag hoe lang ik er precies over zal gaan doen,  weet ik ook nog geen antwoord.

Maar wat er ook gaat gebeuren en hoe ik me ook ga voelen down under en in China, ik voel mij gesterkt door een goed motto, dat mij hopelijk op veel momenten zal gaan helpen.Want het zal weer een geweldige ervaring gaan worden. Ik zal weer gaan studeren en nieuwe dingen gaan leren over het onderwerp dat ik ga onderzoeken. En ik zal veel nieuwe mensen gaan ontmoeten en inspirerende gesprekken gaan hebben.

EN ZO NIET, DAN TOCH!

2 thoughts on “En zo niet, DAN TOCH!

  1. Ha Maris,

    heb je een goede reis gehad? Hopelijk wel, 21,5 uur stilzitten is niet niks…Ik heb me aangemeld voor je blog, dus ben helemaal klaar voor alle verhalen!

    x lucie

Leave a Reply

